<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3966251\x26blogName\x3dLa+D%C3%A9mocratie\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://democratie.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://democratie.blogspot.com/\x26vt\x3d-1073441054909419160', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Thursday, May 05, 2005

شبکه حقوق عرصه گاه خرد جمعی حقوقی




آشنائی با سایت های شبکه حقوق و نحوه همکاری با آنها:



مقدمه: در سال 2002 به عنوان يك دانشجوي حقوق در خارج از كشور به فكر تاسیس سایتی برای اطلاع رسانی و ارائه مطالعات علمی در حقوق افتادم. اين شد كه سايت حقوق را تاسيس كردم. به مرور سايت هاي انگليسي و فرانسوي حقوق، سايت حقوقدان، وبلاگ گروهي -علمي حقوق، نشریه الکترونیک حقوق و تالار گفتگوی حقوقدان را تاسيس كردم. همه اين سايت ها و سايت هايي نيز كه در راهند جملگي با هم شبكه حقوق را تشكيل مي دهند



سایت حقوق:

می کوشد مرجعی الکترونیک باشد. سایتی که همانند یک مجموعه قوانین برای حقوقدان و دانشجوی حقوق، گریزناپذیر باشد . این سایت بر اساس تقسیم بندی موضوعی رشته ها و گرایش های حقوقی، سایت های مرجع و قوانین مربوط به هر زمینه را ارائه می دهد. راهنمائی های متعددی از قبیل سایت های جستجوی حقوقی، فهرست کتابها، نشریات، مقالات حقوقی و ... را ارائه می دهد. هدف این است که این سایت بتواند دروازه ای شایسته و کامل باشد برای ورود حقوقدان ایرانی به سایت ها و مطالب حقوقی در اینترنت.
برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.


همکاری با سایت حقوق: از تمایل شما به همکاری با سایت حقوق، استقبال می کنیم. برای مثال، در سايت مذکور در قالب رشته هاي مختلف حقوقي به معرفي منابع اينترنتي پرداخته ایم. به علت گستردگی مطالب، در آینده، بخش های تخصصی کنونی سایت حقوق دارای سایت های مستقل خواهند شد. یعنی هر يك از رشته هاي حقوق عمومي حقوق خصوصي حقوق بين الملل حقوق كيفري و حقوق بشر سايت جداگانه خودشان را خواهند داشت. اگر متخصص در هر کدام از این زمینه ها هستید و می خواهید در اداره سایت تخصصی مربوطه، مشرکت داشته باشید، می توانید با کلیک کردن اینجا، اعلام همکاری خود را با ذکر زمینه مورد علاقه به ما ارائه دهید.



سایت های انگلیسی و فرانسوی حقوق: در صورتی که مایل هستید به هر یک از این زبانها، مطالب حقوقی منتشر کنید، این سایت ها آماده قبول همکاری های علاقه مندان می باشند. با توجه به اهمیت لزوم ارائه حقوق ایران به زبانهای زنده و مهم دنیا، این سایت ها در آینده ای نزدیک گسترش شایسته ای خواهند یافت.



سايت حقوقدان: هدف اين است كه با استفاده از سيستم ساده و روان اين سايت، هر حقوقدان ایرانی بتواند در آن براي خود صفحه اي اختصاصی ایجاد کرده و به معرفي خود بپردازد. اين امر در راستاي تخصصي كردن علم حقوق و حرفه هاي حقوقي در ايران است زيرا سايت حقوقدان تقسيم بندي موضوعي شده است و هر حقوقدان شرح حال خود را در زير مجموعه يكي از آن تخصص ها مي نويسد. در نتيجه اين خدمتي بزرگ هم به حقوقدان ها براي معرفي شدن و هم به اصل تخصصي شدن علم و حرفه هاي حقوق در ايران است.
برای اطلاعات بیشتر، اینجا را کلیک کنید.



تالار گفتگوی حقوقدان:
عرصه ای است برای تبادل آراء و نظرات بین حقوقدان ها و نیز پاسخ به سوالات و ارائه مشاوره حقوقی به افراد غیر حقوقدان. اگر حقوقدان هستید، می تواند در این تالار به تبادل آراء با سایر افراد حقوقدان بپردازید، می توانید سوالات حقوقی خود را مطرح کنید تا افراد حقوقدان متخصص به آنها جواب دهند. اگر غیر حقوقدان هستید، می توانید به طرح سوالات حقوقی خود و یا درخواست مشاوره حقوقی بپردازید.
برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.




نشریه الکترونیک حقوق(فصلنامه)، The Iranian Electronic Journal of Law ISSN: 1769-7085:
به انتشار مقالات حقوقی می پردازد. می توانید با عضویت در این نشریه به انتشار مقالات خود بپردازد. این نشریه بر خلاف جریان حاکم بر نشریات حقوقی ایرانی، قائل به سخت گیری نمی باشد. انتشار مقالات در این نشریه به شیوه ای جالب انجام می شود. می توانید در سایت نشریه ثبت نام کنید، با عضویت در سایت، به بخش خصوصی سایت راه می یابید. در فضای خصوصی سایت نشریه است که می توانید مقالاتتان را بنویسید و در همانجا با کلیک کردن روی کلید مربوطه، درخواست انتشار مقاله یا مقالاتتان را بنمائید. مقالاتی که از سوی نویسندگان آنها برای انتشار در شماره آینده نشریه درخواست انتشار شده است، در همان فضای خصوصی سایت در معرض دید اعضای سایت قرار می گیرد. اعضای سایت می توانند به خواندن مقالات پیشنهادی پرداخته و احیانا اگر نقطه نظری داشته باشند در حاشیه آن بنویسند. این کار، به این معناست که در واقع تمام اعضای سایت، عضو هیات علمی نشریه هستند! این شیوه در راستای عمل به شعار "خردجمعی حقوقی" است. بدیهی است که این شیوه می تواند ایرادات احتمالی مقالات را که ممکن است از دید نویسندگان آنها مخفی مانده باشد، برطرف نماید زیرا نویسنده مقاله با مطالعه نقطه نظرات مطرح شده، می تواند به اصلاح مقاله اش بپردازد.


جنبه دیگر این شیوه، جنبه آموزشی آن است. به این معنا که اگر دانشجوی حقوق ـ حتی در ابتدائی ترین مقاطع ـ هستید، با عضویت در این سایت، در فضای خصوصی سایت نشریه، به راحتی می توانید در جریان شیوه نگارش مقاله علمی و نیز شیوه تبادل نظر بین حقوقدان ها قرار بگیرد.
این عمل،
نوعی کارآموزی نگارش متون علمی حقوقی است. افزون بر این، شما همچنین با محتوای مقالات و نظرات موافقان و مخالفان آشنا می شوید و این مساله، به شما دید عمیقی در موضوعات مورد بحث خواهد داد. شما می توانید خود را برای دخالت و وارد شدن در بحث های علمی حقوقی بیازمائید.


برای آشنائی بیشتر با این نشریه، شیوه کار آن و ... اینجا را کلیک کنید.
برای عضویت در نشریه، اینجا را کلیک کنید. شیوه عضویت در نشریه به این صورت است که در ابتدا، شما یک نام کاربری برای خود انتخاب می کرده و نیز آدرس ایمیلتان را وارد می کنید، سیستم سایت، بلافاصله و به شیوه ای خودکار، ایمیلی به آدرس ایمیلتان ارسال می دارد که حاوی نام کاربری و کلمه رمز شماست. کلمه رمز ،از سوی سیستم سایت به شیوه ای خودکار اختصاص داده می شود. به محض ورود به بخش خصوصی سایت، می توانید کلمه رمزتان را تغییر دهید.


توجه: ایمیل ارسالی از سوی سایت به شما، به زبان فارسی و با الفبای یونیکد می باشد، لذا هنگامی که می بینید قادر به خواندن محتوای آن نمی باشید، این مراحل را انجام دهید: در اینترنت اکسپلورر (صفحه اینترنت، همان صفحه ای که ایمیلتان را باز کرده اید)، از نوشته های بالای صفحه، "View" را انتخاب کنید، بعد، از گزینه های داخل View ، گزینه "Encoding" را انتخاب کنید، بعد، از گزینه های آنجا، " Unicode UTF-8" را انتخاب کنید. در این حالت قادر به خواندن متن ایمیل خواهید بود.


(If you can't read the text below do as follows. On the View menu, point to Encoding, point to More, and then click the "Unicode(UTF-8)" language. If you are prompted to download language support components, click Download.)


توجه: اگر ایمیل شما در یاهو یا هات میل یا جی میل می باشد، ممکن است ایمیل سایت نشریه، به قسمت Bulk ایمیلتان وارد شود. از این رو، اگر دیدید ایمیل سایت را بلافاصله دریافت نکرده اید، قسمت Bulk ایمیلتان را نیز چک کنید. اگر در اینترنت مبتدی هستید، لازم است بدانید بعضی از ایمیل های ارسالی از سوی دوستانتان برای شما، حسب اشتباه سایت های یاهو یا هات میل یا جی میل به فسمت Bulk ایمیلتان وارد می شوند. لذا شایسته است همواره نگاهی به ایمیل های دریافتی موجود در قسمت Bulk ایمیلتان نیز بی اندازید.




وبلاگ گروهي حقوق: عرصه ای است براي انعكاس نوشته ها و انديشه هاي حقوقدان ها در قالب انتشار مطالب کوتاه حقوقی. می توانید عضو این وبلاگ گروهی شده و به انتشار مطالب حقوقی خود بپردازید. اگر دارای سایت یا وبلاگ اختصاصی می باشید، می توانید با عضویت در این وبلاگ گروهی، مطالب سایت یا وبلاگ خود را بازانتشار نمائید یا اینکه با دادن لینک به آنها، خوانندگان را به مطالعه آنها دعوت کنید.
برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.


تفاوت نشریه الکترونیک حقوق با وبلاگ گروهی حقوق چیست؟ وبلاگ گروهی حقوق، صرفا وبلاگ است و مطالب کوتاه و نقطه نظراتی که به حد مقاله نمی رسند را منتشر می کند و انتشار مقالات به نشریه الکترونیک حقوق سپرده می شود. بنابراین، انتشار نقطه نظرات حقوقی که ار لحاظ کیفیت و کمیت به حد مقاله نرسند و عرفا در وبلاگ نوشته شوند، با وبلاگ گروهی حقوق است و انتشار مقالات حقوقی با نشریه الکترونیک حقوق.



بنابراين يك حقوقدان اگر بخواهد خود را معرفي كند به سايت حقوقدان مي رود، اگر بخواهد مقالات خود را منتشر کند به نشریه الکترونیک حقوق مراجعه می کند و اگر بخواهد نوشته های کوتاه که از لحاظ کمیت و کیفیت به حد مقاله نمی رسند را منتشر کند، از وبلاگ گروهي حقوق استفاده می کند و اگر بخواهد در مباحث حقوقي شركت كند، به طرح سوالات حقوقی خود یا به تبادل نظر با سایر حقوقدان ها بپردازد، به تالار گفتگوي حقوقدان مراجعه می کند.



شبکه حقوق را از پیشنهادات و انتقادات خود بی بهره نسازید. پینشنهادات و انتقادات خود را برای شبکه حقوق، می توانید در اینجا مطرح کنید.

با سپاس مدیر شبکه حقوق